Hoe kan ik HTML e-mails lezen in Squirrelmail?

U wilt html mails kunnen lezen in squirrelmail maar dit werkt niet?

Dit kan maar staat standaard uit, om html weergave te activeren logt u in in squirrelmail.

Vervolgens kiest u: Options -> Display Preferences

In dit menu zoekt u naar: Show HTML Version by Default

Deze optie vinkt u aan en drukt op “submit” onderaan de pagina.

Nu heeft u squirrelmail ingesteld voor dit account zodat deze standaard html mails weergeeft. Dit dient u dus per e-mail account apart te activeren.

LET OP: Deze optie staat bewust uit, in HTML-mails kunnen scripts worden meegestuurd die ook via webmail kwaadaardige software op uw computer kunnen installeren. Het online bekijken van e-mail biedt dus GEEN garantie op een virusvrije computer. Een goede virusscanner is daarom een must! ANTIVIR of AVG zijn gratis en bieden redelijke dekking.

Waar kan ik de e-mail headers vinden?

Het opzoeken van e-mailheaders
In een header (ook wel berichtkop), is gedetailleerde informatie van een bericht over de afzender, het onderwerp en dergelijke te vinden. Hieronder vindt u voor verschillende e-mailclients hoe u die headers kunt opzoeken.

Outlook 97
——————————–

1. Dubbelklik en open de e-mail waarvan de header bekeken moet worden.
2. Ga naar “beeld” en selecteer “opties”.
3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar onder “Internet Headers”.

Outlook 98
——————————–

1. Dubbelklik en open de e-mail waarvan de header bekeken moet worden.
2. Ga naar “beeld” en selecteer “opties”.
3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar onder “Internet Headers”.

Outlook Express 4.0
——————————–

1. Dubbelklik en open de e-mail waarvan de header bekeken moet worden.
2. Ga naar “bestand” en selecteer “eigenschappen”.
3. Selecteer het tablad “details”.
4. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar.

of

1. Klik met uw rechtermuisknop op de e-mail en selecteer “eigenschappen”.
2. Selecteer het tablad “details”.
3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar.

Outlook Express 5.0
——————————–

1. Dubbelklik en open de e-mail waarvan de header bekeken moet worden.
2. Ga naar “bestand” en selecteer “eigenschappen”.
3. Selecteer het tablad “details”.
4. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar.

of

1. Klik met uw rechtermuisknop op de e-mail en selecteer “eigenschappen”.
2. Selecteer het tablad “details”.
3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar.

Outlook Express 6.0
——————————–

1. Dubbelklik en open de e-mail waarvan de header bekeken moet worden.
2. Ga naar “bestand” en selecteer “eigenschappen”.
3. Selecteer het tablad “details”.
4. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar.

of

1. Klik met uw rechtermuisknop op de e-mail en selecteer “eigenschappen”.
2. Selecteer het tablad “details”.
3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar.

Outlook 2000
——————————–

1. Selecteer de e-mail uit de lijst van uw “Postvak in” (niet openen).
2. Druk met uw rechtermuisknop op de e-mail en selecteer “opties”.
3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar onder “Internet Headers”.

Outlook XP
——————————–

1. Dubbelklik en open de e-mail waarvan de header bekeken moet worden.
2. Ga naar “beeld” en selecteer “opties”.
3. Hier is de header van de e-mail volledig zichtbaar onder “Internet Headers”.

Netscape Mail 4
——————————–

1. Selecteer de e-mail uit de lijst van uw “Postvak in” (niet openen).
2. Ga naar “beeld”, dan “headers” en selecteer “alles”.
3. De header zal onderaan volledig zichtbaar worden samen met de e-mail. (Let op: Als deze optie aangelaten wordt, dan zullen deze headers te samen met het “forwarden” van de e-mail meegestuurd worden.)

Netscape Mail 6
——————————–

1. Selecteer de e-mail uit de lijst van uw “Postvak in” (niet openen).
2. Ga naar “beeld”, dan “headers” en selecteer “alles”.
3. De header zal onderaan volledig zichtbaar worden samen met de e-mail.
4. Om de header in 1 geheel te zien kan men op “beeld” en daarna “bron bericht” drukken. (Let op: Als deze optie aangelaten wordt, dan zullen deze headers te samen met het “forwarden” van de e-mail meegestuurd worden.)

Netscape Mail 7
——————————–

1. Selecteer de e-mail uit de lijst van uw “Postvak in” (niet openen).
2. Ga naar “beeld”, dan “headers” en selecteer “alles”.
3. De header zal onderaan volledig zichtbaar worden samen met de e-mail.
4. Om de header in 1 geheel te zien kan men op “beeld” en daarna “bron bericht” drukken. (Let op: Als deze optie aangelaten wordt, dan zullen deze headers te samen met het “forwarden” van de e-mail meegestuurd worden.)

OperaMail 6
——————————–

1. Selecteer de e-mail van waar u de headers wilt bekijken.
2. Dubbelklik op “toon alle koppen”.
3. De header van de e-mail wordt nu volledig getoond.

Eudora x.x
——————————–

1. Open de e-mail waarvan u de header wilt bekijken.
2. Selecteer uit uw werkbalk het icoontje genaamt “blah blah blah”.
3. De header zal volledig zichtbaar worden in de e-mail. (Let op: Als deze optie aangelaten wordt, dan zullen deze header te samen met het “forwarden” van de e-mail meegestuurd worden.)

Pegasus
——————————–

1. Open de e-mail waarvan u de header wilt bekijken.
2. Tijdens het lezen van uw mailtje, druk “CTRL-H”
3. De volledige header zal zichtbaar worden in het betreffende mailtje. (Let op: de header zal ook meegestuurd worden bij het “forwarden” van de e-mail)

The Bat
——————————–

1. Open de e-mail waarvan u de header wilt bekijken.
2. Tijdens het lezen van uw mailtje, druk “F9″ of ga naar “bericht” en selecteer “bron weergeven”.
3. De volledige header zal zichtbaar worden in een apart scherm.

Turnpike
——————————–

1. Open de e-mail waarvan u de header wilt bekijken.
2. Tijdens het lezen van uw mailtje, druk “CTRL-H”
3. De volledige header zal zichtbaar worden in het betreffende mailtje. (Let op: de header zal ook meegestuurd worden bij het “forwarden van de e-mail”. Om te verwijderen, druk nogmaals “CTRL-H”.)

opmerking: Indien u deze informatie naar de helpdesk wilt sturen plaats de informatie dan enkel in een .txt bestand!

Hoe maak ik een pop3 account aan in Apple Mail?

1. Start Mail op via de Dock onderaan of Applications (Toepassingen) in de Finder.

2. Kies File –> Add Account ( Bestand –> Account toevoegen )

3. Vul uw naam, uw volledige emailadres en het bijbehorende passwoord in.

4. Klik Continue ( Volgende )

5. Selecteer het gewenste type account.
-pop3, uw mail wordt op uw eigen pc opgeslagen.
-imap, uw mail blijft op de server staan.

6. Vul mail.uwdomeinnaam.nl in bij de inkomende mail server.

7. Klik Continue ( Volgende )

8. Vul bij de uitgaande mail server weer mail.uwdomeinaam.nl in.

9. Laat het keuzevak Use Authentication ( Gebruik Authenticatie ) LEEG.

10. Klik Continue ( Volgende )

11. Een overzicht wordt getoond , u kunt het account nu in gebruik nemen.

LET OP: Doordat vele internetproviders zoals wanadoo, kpn, versatel, telenet enz de uitgaande e-mailpoort hebben geblokkeerd is het mogelijk dat u niet kunt verzenden via smtp mail.uwdomein.nl, als u geen e-mail kunt verzenden vervang dan in uw e-mailprogramma de uitgaande mailserver smtp naar de smtp server van uw internetprovider.

Wat is het verschil tussen IMAP en POP?

Met POP (Post Office Protocol), wordt uw mail door de e-mail client van de server afgehaald en gekopiëerd naar uw harddisk. Een POP client haalt de mail binnen en verwijdert ze onmiddellijk van de server ( tenzij u dit zelf anders instelt in uw mail programma )

Een fundamenteel verschil tussen POP en IMAP is dat u met IMAP rechtstreeks op de server werkt. In plaats van de mail te downloaden geven uw IMAP-folders rechtstreeks weer wat er in uw maildirectory op de server staat. IMAP geeft dus de berichten weer maar laat de mail op de server staan.

Het is belangrijk dat u met een IMAP mail client uw quota goed in de gaten houdt en op tijd uw mailbox opruimt.

Hoe maak ik een pop3 account aan in Mozilla ThunderBird?

1. Start Mozilla Thunderbird.
2. Klik op ‘Extra’ -> ‘Accountinstellingen’.

3. Klik op “Toevoegen”
4. Bij omschrijving kunt u een naam opgeven voor deze account.
5. Servernaam is mail.uwdomeinnaam.nl

6. Kies nu voor Account toevoegen links onder
7. Kies voor “emailaccount”
8. Vul uw naam en emailadres is en kies voor volgende ( in dit voorbeeld wordt het account info@uwdomeinnaam.nl aangemaakt)

9. Kies voor POP of IMAP en vul bij inkomende server “mail.uwdomeinnaam.nl” in
-pop3, uw mail wordt op uw eigen pc opgeslagen.
-imap, uw mail blijft op de server staan.

10. Kies volgende

11. Inkomende gebruikersnaam is uw volledige emailadres.
12. Kies volgende

13. Geef een naam op voor deze account
14. Kies volgende

15. Uw account is aangemaakt.

LET OP: Doordat vele internetproviders zoals wanadoo, kpn, versatel, telenet enz de uitgaande e-mailpoort hebben geblokkeerd is het mogelijk dat u niet kunt verzenden via smtp mail.uwdomein.nl, als u geen e-mail kunt verzenden vervang dan in uw e-mailprogramma de uitgaande mailserver smtp naar de smtp server van uw internetprovider.